Blog

The latest news, tips and tricks for running your business

Waarom je als bedrijf social media moet inzetten

Geschreven door: Jurrien Strobel op 7 August 2018

Eerlijk is eerlijk, wij waren er ook niet zo van. We beschikte wel over Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ accounts, maar bijhouden deden we niet. Alle energie werd gestoken de kern van het bedrijf en daar hoorde social media niet bij, tot een maand geleden. Wanneer je een product of dienst aanbiedt moet je gewoonweg […]

7 tips voor strandtenten voor het verhogen van de omzet

Geschreven door: Jurrien Strobel op 2 August 2018

Strandtenten in Nederland zijn erg afhankelijk van het weer. Wanneer het in de zomermaanden slecht weer is, draaien de strandtenten vanzelfsprekend een lage omzet. Hoewel er deze zomer qua weer weinig te klagen valt, geven we in dit blog een aantal tips om de omzetten voor strandtenten te verhogen. 1. Organiseer activiteiten Door het organiseren […]

IJsklontjes

7 Tips voor werken met warm weer

Geschreven door: Jurrien Strobel op 2 August 2018

Met de langste hittegolf óóit in Nederland gemeten is het al dagen erg warm. Temperaturen van 33 graden zijn hierbij geen uitzondering. Tijdens een hittegolf sta je niet direct te springen om aan het werk te gaan, maar hoe zit het eigenlijk met de werkomstandigheden en wat kan je als ondernemer doen om het voor […]

7 nadelen van roosteren in Excel

Geschreven door: Jurrien Strobel op 31 July 2018

Excel is een mooi softwarepakket en biedt flexibiliteit en functionaliteit. Met Excel kunnen overzichten gemaakt worden, rapportages gegenereerd worden en je kan er gegevens in bijhouden. Toch is het niet het ideale pakket voor het maken van een werkrooster. Hieronder hebben we een aantal nadelen opgeschreven. 1. Geen centraal rooster. Omdat Excel bij één persoon […]

6 Voordelen van tijd klokken voor uw onderneming

Geschreven door: Florian Draaisma op 26 July 2018

Binnen veel ondernemingen gebeurt de urenregistratie nog steeds via een overvol Excel bestand, of misschien dienen medewerkers urenbriefjes zelf in en worden deze handmatig in een overzicht ingevoerd. Op deze ‘ouderwetse’ manieren blijft de urenregistratie een tijdrovende en foutgevoelige taak. Zijn uw medewerkers accuraat met het doorgeven van uren? Registreert u de ontvangen uren accuraat […]

Archive

Waarom online personeelsadministratie vele voordelen heeft

Geschreven door: Florian Draaisma op 26 July 2018

Het personeelsdossier; Een belangrijk, maar geen favoriet onderdeel van de meeste ondernemers. Met de komst van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) zijn kasten vol mappen met persoonlijke gegevens van uw medewerkers zo goed als verleden tijd. Wat zijn de voordelen van de nieuwe manier van personeelsadministratie, ofwel e-HRM? Een belangrijk, maar geen favoriet onderdeel van […]

6 Punten waar je op moet letten bij het kiezen voor personeelsplanning software

Geschreven door: Jurrien Strobel op 26 July 2018

Het uitzoeken van goede personeelsplanning software is een tijdrovende en lastige klus. Er zijn veel pakketten op de markt, maar welk pakket sluit het beste aan op uw wensen? Het is goed om een lijstje van wensen en eisen te maken. Bij het opstellen van een wensenlijst is het verstandig onderstaande punten mee te nemen. […]

7 voordelen van online personeelsplanning software

Geschreven door: Jurrien Strobel op 26 July 2018

Veel bedrijven maken gebruik van Microsoft Excel voor het maken van een personeelsplanning. Excel is een zeer mooi pakket, maar niet de beste oplossing voor het maken van een werkrooster. Hoewel het grote voordeel van een rooster excel is dat een rooster volledig naar eigen wens ingericht kan worden, past deze inrichting over het algemeen […]

Leeg terras

7 Stappen om meer omzet uit het terras te halen

Geschreven door: Jurrien Strobel op 25 July 2018

Veel horeca bedrijven, maar ook retail winkels met een horeca gedeelte hebben een terras. In deze blog geven we een aantal tips om meer omzet uit uw terras te halen. 1. Uitstraling van het terras Het terras is niet alleen een middel om extra omzet te genereren, het bepaalt ook de uitstraling van het bedrijf. […]

Blog holiday

5 tips voor een goed vakantierooster

Geschreven door: Jurrien Strobel op 25 July 2018

Wanneer de schoolvakanties zijn begonnen, zijn veel medewerkers afwezig. Terwijl sommige medewerkers op vakantie zijn, heeft de planner zijn handen vol om met alle beschikbare medewerkers een goed vakantierooster te maken. Planners beginnen daarom vaak al vroeg met het maken van een vakantierooster. Toch hebben we nog wat tips voor het maken van een goed […]