Blog

The latest news, tips and tricks for running your business

Tips voor het succesvol implementeren van software

Geschreven door: Jurrien Strobel op 10 November 2018

In een bedrijf vinden verschillende bedrijfsprocessen plaats. Deze processen vinden plaats op de betreffende afdelingen, zoals een afdeling HR, de afdeling sales of de financiële administratie. Veelal wordt de processen vastgelegd in softwareprogramma’s die daar specifiek geschikt voor zijn. Dit gaat vaak goed, maar soms is er behoefte om één softwarepakket te gebruiken die door […]

Voordelen van SaaS

Geschreven door: Jurrien Strobel op 8 October 2018

SaaS staat voor Software as a Service. Ofwel: het aanbieden en gebruiken van software via internet. Klanten betalen de software in een abonnementsvorm naar gebruik in plaats van het eenmalig aankopen van software. Een belangrijk kenmerk is dat de software via een internet browser zoals Internet Explorer of Google Chrome is te raadplegen. Deze vorm […]

Stappenplan voor het maken van een werkrooster

Geschreven door: Jurrien Strobel op 25 September 2018

Het maken van een planning en een goed werkrooster is uitermate belangrijk voor zowel de werkgever als de werknemer. Roostermakers ervaren het maken van een werkrooster telkens weer als een intensieve en ook lastige opdracht. Met een doordacht en relatief eenvoudig stappenplan wordt het maken van een werkrooster een minder tijdrovende, moeilijke en intensieve klus.  […]

De voordelen van zelfroosteren

Geschreven door: Jurrien Strobel op 10 September 2018

Bijna elke organisatie zal het er over eens zijn dat het maken van een werkrooster een uitdaging is. De planner heeft elke week of maand weer een zware klus te klaren, waarbij alles passend ingedeeld moet worden zonder al teveel ontevredenheid te creëren. Het passend maken voor elke werknemer van het rooster is een probleem […]

De beste manier om te reageren op negatieve recensies

Geschreven door: Jurrien Strobel op 9 September 2018

Hoe te reageren op negatieve recensies? Het kan gebeuren dat een klant een slechte recensie over uw bedrijf schrijft. Dat is natuurlijk heel vervelend, want een slechte recensie kan het imago van uw bedrijf schaden. Als u echter op de juiste manier op een slechte beoordeling reageert, dan kan dit uw onderneming juist ten goede […]

Gratis diensten van Google voor ondernemers

Geschreven door: Jurrien Strobel op 8 September 2018

Google is voornamelijk bekend van de zoekmachine, maar bied ondernemers ook veel (gratis) diensten om efficiënter te werken. Wij hebben de belangrijkste diensten op een rij gezet. Google Webmastertools Google Webmaster Tools is een platform waarmee je je website kunt laten communiceren met Google. Zo zal Google jou vertellen of ze je website correct kunnen […]

Handige software voor retail ondernemers

Geschreven door: Jurrien Strobel op 7 September 2018

Er zijn veel software oplossingen op de markt die gebruikt kunnen worden door ondernemers in de retail branche. Wij hebben hieronder de bekendste uitgelicht. Lightspeed kassa Iedere fysieke winkel beschikt over een kassa. Er zijn veel verschillende kassa oplossingen op de markt. Voor een kassa binnen de retail branche, gaat onze voorkeur uit naar LightSpeed. […]

Tips voor een goed beoordelingsgesprek

Geschreven door: Jurrien Strobel op 7 September 2018

Beoordelingsgesprek: Hard op de inhoud, zacht op de relatie Per organisatie kan het verschillen hoe zwaar er wordt getild aan de loop van een beoordelingsgesprek. Toch is het voor veel mensen belangrijk, omdat ze op die wijze erachter komen hoe hun positie in de organisatie als werknemer is. Een goede voorbereiding kan dus van belang […]

5 Tips voor het opstellen van een cv.

Geschreven door: Jurrien Strobel op 2 September 2018

Uw curriculum vitae ook wel cv is van groot belang bij uw sollicitatie. Waar moet u op letten en wat kunt u doen om van uw cv het perfecte visite kaartje voor een bedrijf te maken. Van het gebruik van kleur tot een foto, hier volgen vijf tips voor een goed cv. Met een goed […]

Manieren om uw naamsbekendheid te vergroten

Geschreven door: Jurrien Strobel op 30 August 2018

U kunt dan wel een prachtig product of dienst aanbieden, maar als dit bij het grote publiek niet of niet helemaal bekend is, dan pluk je daar nooit de vruchten van. Het is dus uitermate belangrijk om de aandacht op uw product of dienst te (blijven) vestigen; u moet dan werken aan uw naamsbekendheid. Maar […]