Blog

The latest news, tips and tricks for running your business

De verschillende manieren om aan personeel te komen

Geschreven door: Jurrien Strobel op 27 August 2018

Steeds meer bedrijven kampen met het probleem om goed personeel te kunnen vinden. Hoe vind u werknemers die aansluiten bij de bedrijfssfeer en helemaal compatibel zijn met de arbeidstaken? Wilt u in één keer de geschikte werknemer vinden? Lees dan gauw verder. De volgende tips zorgen ervoor dat geschikt personeel zichzelf bij u aandient. Via […]

Online software veilig gebruiken

Geschreven door: Jurrien Strobel op 24 August 2018

Steeds meer bedrijven maken gebruik van online software. Het grote voordeel van online software is dat deze vanaf iedere locatie is te gebruiken, maar wat kan je als leidinggevende zelf doen om er voor te zorgen dat online software veilig wordt gebruikt? Wij geven u hieronder een aantal tips. Gebruik een sterk wachtwoord Met een […]

6 Tips om de medewerkerstevredenheid te verhogen

Geschreven door: Jurrien Strobel op 23 August 2018

Het personeel is de motor van een bedrijf. In de meeste gevallen is dit ook de hoogste kostenpost. Om die reden is het belangrijk dat uw medewerkers tevreden zijn en goed op elkaar zijn afgestemd. Het zal de productiviteit en de sfeer op het werk aanzienlijk ten goede komen. Hieronder geven we een aantal tips […]

PersoneelsSysteem volledig vernieuwd

Geschreven door: Jurrien Strobel op 15 August 2018

Stilstand is achteruitgang. Zeker binnen de softwareontwikkeling gaan de ontwikkelingen erg hard. We hebben, mede om deze reden, de afgelopen 2 jaar hard gewerkt aan een nieuwe versie van onze software. We zijn dan ook blij dat we kunnen mededelen dat de nieuwe versie voor iedereen beschikbaar is. Eigenlijk zijn we 3 jaar geleden al […]

Waarom je als bedrijf social media moet inzetten

Geschreven door: Jurrien Strobel op 7 August 2018

Eerlijk is eerlijk, wij waren er ook niet zo van. We beschikte wel over Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ accounts, maar bijhouden deden we niet. Alle energie werd gestoken de kern van het bedrijf en daar hoorde social media niet bij, tot een maand geleden. Wanneer je een product of dienst aanbiedt moet je gewoonweg […]

7 tips voor strandtenten voor het verhogen van de omzet

Geschreven door: Jurrien Strobel op 2 August 2018

Strandtenten in Nederland zijn erg afhankelijk van het weer. Wanneer het in de zomermaanden slecht weer is, draaien de strandtenten vanzelfsprekend een lage omzet. Hoewel er deze zomer qua weer weinig te klagen valt, geven we in dit blog een aantal tips om de omzetten voor strandtenten te verhogen. 1. Organiseer activiteiten Door het organiseren […]

IJsklontjes

7 Tips voor werken met warm weer

Geschreven door: Jurrien Strobel op 2 August 2018

Met de langste hittegolf óóit in Nederland gemeten is het al dagen erg warm. Temperaturen van 33 graden zijn hierbij geen uitzondering. Tijdens een hittegolf sta je niet direct te springen om aan het werk te gaan, maar hoe zit het eigenlijk met de werkomstandigheden en wat kan je als ondernemer doen om het voor […]

7 nadelen van roosteren in Excel

Geschreven door: Jurrien Strobel op 31 July 2018

Excel is een mooi softwarepakket en biedt flexibiliteit en functionaliteit. Met Excel kunnen overzichten gemaakt worden, rapportages gegenereerd worden en je kan er gegevens in bijhouden. Toch is het niet het ideale pakket voor het maken van een werkrooster. Hieronder hebben we een aantal nadelen opgeschreven. 1. Geen centraal rooster. Omdat Excel bij één persoon […]

6 Voordelen van tijd klokken voor uw onderneming

Geschreven door: Bart op 26 July 2018

Binnen veel ondernemingen gebeurt de urenregistratie nog steeds via een overvol Excel bestand, of misschien dienen medewerkers urenbriefjes zelf in en worden deze handmatig in een overzicht ingevoerd. Op deze ‘ouderwetse’ manieren blijft de urenregistratie een tijdrovende en foutgevoelige taak. Zijn uw medewerkers accuraat met het doorgeven van uren? Registreert u de ontvangen uren accuraat […]

Archive

Waarom online personeelsadministratie vele voordelen heeft

Geschreven door: Bart op 26 July 2018

Het personeelsdossier; Een belangrijk, maar geen favoriet onderdeel van de meeste ondernemers. Met de komst van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) zijn kasten vol mappen met persoonlijke gegevens van uw medewerkers zo goed als verleden tijd. Wat zijn de voordelen van de nieuwe manier van personeelsadministratie, ofwel e-HRM? Een belangrijk, maar geen favoriet onderdeel van […]