PersoneelsSysteem updates aug. 2016

Geplaatst op: September 6, 2016

Updates werkrooster

Werkrooster versturen van geselecteerde periode
Bij het versturen van het werkrooster kan de periode geselecteerd worden waarvoor het rooster verzonden wordt.

Notificatie wanneer Open dienst is opgepakt
Binnen de Instellingen > Berichtgevingen kan worden ingesteld welke rechtengroepen een email ontvangen op het moment dat een open dienst is opgepakt.

Agenda sync.
Vanaf nu kunnen ook agenda items gesynchroniseerd worden. Hiervoor hebben we een aparte url gemaakt welke te vinden is aan de linkerkant van het rooster onder de knop Agenda Sync.

Urenregistratie

Afwezigheid uren zichtbaar in urenregistratie
In de urenregistratie zijn alle afwezigheden nu zichtbaar zodat u niet per ongeluk gewerkte uren registreert op een dag waarop een medewerker afwezig was.

Notificatie wanneer een medewerker niet uitklokt
Binnen de Instellingen > Berichtgevingen kan worden ingesteld welke rechtengroepen een email ontvangen op het moment dat een medewerker vergeet uit te klokken.

In- en uitklokken pauze beheer
Pauzes kunnen vanaf nu geklokt worden. Deze instelling is te vinden onder Instellingen > Urenregistratie. Hier staat een kolom met “Pauze berekening”.
Wanneer u de optie ingeklokt selecteert kunnen pauzes geklokt worden.

Medewerkers

Contracturen per dag ingeven
In het contract van een medewerker zijn nu contracturen per dag in te voeren. Hierdoor worden de afwezigheid registratie en plus- en minuren op dag niveau nauwkeuriger.

Plus- en minuren gedetailleerd
In het overzicht van de plus- en minuren kan op het vergrootglas aan het begin van de week geklikt worden. Zo kunt u per dag de plus- en minuren bekijken.

Wachturen van vakantie-uren saldo
Vanaf nu is in te stellen dat wachturen van het vakantie-uren saldo worden gehaald. Dit kan ingesteld worden onder Instellingen > Contract types.

Medewerker aanmaken zonder emailadres
Medewerkers kunnen aangemaakt worden zonder emailadres. Deze kunnen niet inloggen maar wel ingeroosterd worden. Op deze manier kunnen tijdelijke krachten snel aangemaakt worden.

Lightspeed

We hebben een koppeling opgezet met het kassa systeem van Lightspeed Restaurant en Lightspeed retail.
Met deze koppelingen worden uw omzet en reserveringen (enkel Lightspeed Restaurant) automatisch opgehaald vanuit uw Lightspeed account.
Wij rekenen geen kosten voor het instellen en het gebruik van de koppeling.

Uitleg Lightspeed Restaurant
Uitleg Lightspeed Retail

Loket

Wij hebben een koppeling opgezet met salarispakket Loket. Deze koppeling synchroniseert dagelijks de medewerkers vanuit Loket.
Binnen deze koppeling kunnen de gebruikte looncomponenten worden ingesteld.
Vervolgens kunt u met behulp van een rapportage heel gemakkelijk de verloning binnen Loket realiseren. Deze rapportage vindt u onder: Rapportages > Loket.
De kosten voor het gebruik van deze koppeling bedragen 15,- euro per maand.

Uitleg Loket