Nieuw kantoor

Het afgelopen jaar (2018) zijn we hard gegroeid. Niet alleen in klanten, maar ook in medewerkers. Omdat we in ons vorige verzamelkantoor uit ons jasje groeide, werd het tijd om te kijken naar een nieuwe kantoorruimte. We zijn in de zomer van 2018 gestart met bezichtigingen van verschillende ruimtes. Uiteindelijk hebben we een ruimte gevonden en hebben we op 1 nov. de sleutel gekregen van de nieuwe ruimte. Na 2 maanden van verbouwen en heel veel regelen zijn we op 27 dec. verhuisd.

Wensen en eisen
Voordat we begonnen met zoeken hebben we eerst alle wensen op een rij gezet:
- Op loop afstand van het OV;
- In Zoetermeer (aangezien de meeste medewerkers hier vandaan komen);
- Een ruimte waar onze kantoor hond in mag verblijven.

Verder hebben we gekeken naar hoe wij de komende 5 en 10 jaar verwachten te groeien, zodat we niet op korte termijn weer hoeven te verhuizen.

Bezichtigingen
We hebben veel verschillende locatie bekeken. Uiteindelijk is onze keuze gevallen op de Groeneweg 2 in Zoetermeer. Deze locatie voldoet aan al onze wensen en is erg praktisch in te richten doordat het één grote ruimte is. De ruimte is op dit moment aan de grote kant, maar zal in de komende jaren plaats bieden aan extra medewerkers.

Indeling
Voordat we de sleutel kregen, zijn we begonnen met het tekenen van een indeling. De nieuwe ruimte bestaat uit ongeveer 550 4m. We wilde een keuken hebben met een plek om te lunchen, 2 vergaderruimtes en een directie kamer. Verder vinden we het belangrijk dat medewerkers ongestoord in een stilte ruimte kunnen werken. Hieronder staat hoe onze indeling uiteindelijk is geworden.

Inrichting
Na weekeinden van netwerkkabels trekken, "vaste" wanden plaatsen, keuken monteren en verven, zijn half december de systeem wanden geplaatst. Op 27 dec. hebben we alle spullen van ons oude kantoor verhuisd. Binnenkort verschijnen hieronder de foto's van het nieuwe kantoor.

>Jurrien Strobel
Jurrien Strobel
Als student heb ik 7 jaar in de horeca gewerkt. Omdat de urenregistratie op papier werd gedaan, heb ik een applicatie gemaakt waarbij de gewerkte uren en roosters online geregistreerd konden worden. Dit project heb ik ook gebruikt als afstudeer project. Drie jaar na mijn studie heb ik samen met Kars Frijters de software volledig opnieuw geschreven. Inmiddels zijn we met een heel team en maken 1000+ bedrijven van allerlei branches gebruik van onze software.